Apa, o cale către sănătatea copiilor noștri!

Apa – băutura ignorată

Apa este băutura cea mai ignorată de către copii. Pentru ei, apa reprezintă, cumva, personajul negativ dintr-un film sau desen animat. Copii nu sunt încă conștienți de binele produs de consumul zilnic de apă. În schimb, noi părintii, ar trebui să cunoaștem importanța și beneficiile apei.

Apa este lichidul esențial pe care oricine trebuie să îl consume. În cazul copiilor, apa este reprezentată de 75% din totalul greutății corporale. Menține temperatura constantă în organism, ajută mușchii să funcționeze normal. Consumul corespunzător de apă previne apariția unor afecțiuni cum ar fi: obezitatea și diabetul care odată declanșate pot rămâne pe viaţă.

Copii în general NU sunt suficient de hidratați

La nivel mondial, se înregistrează un număr foarte mare de copii care nu consumă apă suficientă pe timpul zilei. În urma unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Harvard pe un număr de copii, s-a constatat că mai mult de jumătate dintre aceștia nu beau suficientă apă.

Îngrijorător este faptul că mai mult de 25 % dintre copiii cu vârste cuprinse între 6 și 19 ani nu beau deloc apă.

Fără apă, corpul suferă o deshidratară severă. Copiii trebuie să aibă acces la apă în orice moment al zilei.

O pierdere de 2% din lichidele corporale provoacă scăderea performanțelor fizice și intelectuale cu 20%, iar un procent de 3 % este foarte periculos putând provoca afecțiuni medicale severe și ireversibile.

Băuturile îndulcite – un substitut al hidratării

Băuturile îndulcite sau “bombele calorice”, așa cum mai sunt numite, se comercializează și se consumă cu mult mai mare ușurință decât apa.

“Bombe” calorice? De ce le spunem așa băuturilor îndulcite? Motivul este evident.

De exemplu, un pahar de 250 ml de suc, conține aproape 6 lingurițe de zahăr, ceea ce reprezintă o cantitate uriașă. Iar dacă mai adaugăm și conținutul de zahăr al tuturor alimentelor și băuturilor consumate pe timpul zilei se poate ajunge la cifre îngrijorătoare în anumite cazuri.

Specialiștii recomandă limitarea cantității de zahăr la nu mai mult de 6 lingurițe pe zi, echivalentul a 100 de calorii. În cazul bărbaților, numărul poate crește până la 9 lingurițe pe zi sau echivalentul a 150 de calorii.

Recomandarea menționata este făcută pentru adulți. Imaginați-vă ce impact are asupra unui copil această cantitate de zahăr.

Copiii nu recunosc întotdeauna senzația de sete,

ceea ce îi determină să privească cu nesaț sticlele cu suc, uitând complet de existența apei.

Acest fapt care îi face vulnerabili la deshidratare, în special în timpul activității fizice, când prin transpirație se pierde foarte multă apă. Deshidratarea poate cauza:

  • dureri de cap;
  • nivel scăzut de concentrare și reducerea performanței mentale;
  • uscarea pielii.

Cum îi ajutăm pe copii să înlocuiască băuturile îndulcite cu „banala” apă?

Aceste statistici ne transmit un mesaj pe care trebuie să îl recepționăm cu mare atenție concretizându-l în măsuri efective.

Trebuie să asigurăm copiilor aportul necesar de apă pentru ca aceștia să beneficieze de hidratare optimă și pentru ca organismul lor să funcționeze corespunzător. Pentru îndeplinirea acestui scop, putem apela la diverse trucuri, menite să-i determine pe copii să înțeleagă cât de importantă este apa pentru organismul lor, astfel încât să se poată bucura de o copilărie frumoasă și, ulterior, de o maturitate liniștită.

Dar, înainte de a știi cum putem convinge copiii să bea apă, este indicat să aruncăm o privire asupra motivelor pentru care apa este atât de importantă. De ce apa filtrată este recomandată, dar și care este necesarul zilnic de apă pentru un copil.

De ce este apa atât de importantă pentru copiii noștri?

  • apa contribuie la menținerea temperaturii corporale;
  • sângele care are în compoziția sa, cea mai mare parte, apă, transportă oxigen către toate celulele din organism;
  • avem nevoie de apă și pentru digestie;
  • apa se regăsește și în limfă, un fluid parte a sistemului imunitar care luptă împotriva bolilor;
  • orice are viață, necesită apă pentru a supraviețui. Fără apă, organismul va înceta să funcționeze la parametrii normali.

O persoană nu poate rezista mai mult de 5 zile fără apă. Corpul uman, în ansamblul lui, îndeplinește nenumărate funcții, și pentru a le îndeplini, are nevoie de apă.  În concluzie, avem nevoie de multă apă, iar copiii cu atât mai mult.

Motive pentru care apa filtrată este foarte importantă pentru copilul tău

Filtrarea asigură eliminarea a peste 99% din substanțele dăunătoare care se află în compoziția apei, atât de periculoase pentru sănătatea noastră. Este de recomandat cu atât mai mult în cazul copiilor consumul de apă filtrată, pentru că se știe că organismul acestora nu este suficient de dezvoltat, sistemul lor imunitar nu este atât de pregătit să facă fata substanțelor nocive care se află într-o cantitate uriașa în componenta apei.

Filtrele de purificare a apei sunt din ce în ce mai eficiente oferind apei calitatea garantată. Așadar, soluția asigurării consumului unei cantități sănătoase de apă este instalarea unor filtre de apă performante care vor elimina 99% din substanțele periculoase.

Filtrele pentru obținerea apei curate la robinet sunt de dimensiuni reduse, au un design modern și sunt ușor de instalat. Ca un plus, acestea nu necesită acțiuni majore de întreținere.

Prin instalarea unui purificator de apă, vei asigura copilului tău o apă sănătoasă, o apă care îi va îmbunătăți performantele fizice și intelectuale, îi va asigura o sănătate de fier și îl va obișnui cu consumul regulat care îl va proteja de-a lungul vieții de afecțiunile cauzate de consumul scăzut de apă.

Care este necesarul zilnic de apă pentru un copil?

Cantitatea zilnică pe care trebuie să o bea un copil diferă în funcție de vârstă, de greutatea corporală, de activitățile desfășurate, de nivelul de umiditate și temperatura din aer.

Copiii între 2-3 ani trebuie să bea cel puțin 4 pahare de apă pe zi, 5 pahare ar trebui să bea copiii cu vârste cuprinse între 4 și 9 ani, și cel puțin 7 pahare, copiii de 9 ani sau mai mari.

Cantitatea de apă recomandată crește pentru cei care ajung la adolescenţă și pe parcurs la maturitate.

Asiguraţi-vă că ei consumă apă mai multă în timpul exercițiilor fizice sau când este prea cald.

 

GenCategorie de vârstăCantitatea de apă regăsită în alimente şi băuturi (litri/zi)Cantitate de apă regăsită doar în băuturi (litri/zi)
Fete şi băieţiÎntre 4-8 ani1.61.1-.1.3
 Fete9-13 ani1.91.3-1.5
Băieţi9-13 ani2.11.5-1.7

*sursa

Cum ajutăm copiii să înlocuiască băuturile nesănătoase?

Faceți apel la imaginație

  • Pentru ca un copil să bea cât mai multă apă, încercăm să oferim personalitate sticlei de apă. Adaugă un pai colorat sticlei de apă. Sau aplică abțibilduri cu personajele din desenele preferate sau orice altceva care le atrage sufletul de copil. Sticlele de apă pot fi în diverse forme și mărimi și le pot fi adăugate diverse caracteristici unice.
  • Putem adăuga în sticla cu apă, lămâie, miere sau un alt aliment sănătos și în același timp cu gust plăcut, dar sănătos.
  • Recompensează copilul în funcție de cantitatea de apă consumată (pas pe care îl poți realiza treptat).
  • Bea și tu apă, astfel vei deveni un model pentru propriul copil, acesta considerând că este bine să bea apă, devreme ce și părintii lui fac asta.
  • Cumpără sticle de dimensiuni mici astfel încât să fie ușor de purtat.
  • În casă ar trebui să nu existe sucuri, astfel încât copilul se va obișnui să bea doar apă.
  • Personalizează paharul din care beau apă.

Alege sănătatea copilului tău! Alege apa filtrată!